۸۰درصد زنان ایرانی در دوران طاغوت بی‌سواد مطلق بودند


1693 بازدید

۸۰درصد زنان ایرانی در دوران طاغوت بی‌سواد مطلق بودند

 رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: زمان طاغوت که جامعه با طرز تفکر غربی اداره می‌شد ۸۰ درصد زنان ایرانی بی‌سواد مطلق بودند اما بعد از انقلاب شاهد حضور زنانی هستیم که بالاترین رتبه‌ها را به دست آوردند.
 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم همزمان با سیزده مردادماه سالروز بسیج جامعه زنان نشست صمیمانه موسسات فرهنگی حوزه زنان با حضور چندین تن از بانوان فرهیخته در عرصه‌های مختلف فرهنگی با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین در ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد.
سردار نقدی در این مراسم سالروز بسیج جامعه زنان را یادآور حماسه و نقش‌آفرینی برجسته زنان کشور در عرصه دفاع مقدس دانست و گفت: زنان در انقلاب و دفاع مقدس نقشی استثنایی و سرنوشت‌ساز در چند میدان مختلف ایفا کردند. اولین تظاهرات سرنوشت‌ساز علیه طاغوت با حضور زنان شکل گرفت و منشاء حرکت‌های بعدی شد. در دفاع مقدس نیز این زنان بودند که در خط مقدم جهاد حضور داشتند و زنان انقلابی کشورمان از جمله شهید فرهانیان، شهید افضل، شهید هاشمی و... برترین الگوهای زن مسلمان هستند که علاوه بر جبهه‌های جهاد و دفاع در جبهه خانواده و تربیت نیز حضوری فعال داشتند.
وی در ادامه سخنان خود گفت: شوخی‌بردار نیست که یک مادر با همه عواطف زنانه فرزندان خود را به میدان می‌فرستد و این کار جهادی بزرگتر از جنگیدن است که آن را از مکتب اسلام آموخته‌اند و ما باید از این مکتب محافظت کنیم. برخی دایه‌های مهربانتر از مادر امروز برای زن به دنبال حقوقی هستند که نه تنها حق و فایده نیست بلکه برای او عین ضرر است.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: برخی ساده‌لوحانه معتقدند که پیشرفت‌های علمی موجود در غرب نتیجه آزادی نادرست زن و مرد در آنجا بوده است. اما رهبر معظم انقلاب با ظرافت این نکته را بیان کردند که این پیشرفت‌ها متعلق به دورانی بوده که در آن شرافت زن منطبق با ادیان الهی حفظ می‌شده است و شرایط نابسامان موجود سال‌های سیاهی را در آینده رقم خواهد زد.
وی تشریح کرد: ما امروز در غرب با انقراض نسل بشر مواجه هستیم تعداد افرادی که به دنیا می‌آیند کمتر از میزان افرادی است که از دنیا می‌روند و این انقراض نسل نشانگر شکست تفکر غربی است و این بالاترین مصیبتی است که می‌تواند برای جامعه رخ دهد. بنابراین نباید گرفتار توهمات روشنفکرانه شویم و اصالت‌های خود را از دست بدهیم.
سردار نقدی ادامه داد: اینکه که تعداد دختران در صندلی‌های دانشگاه ما بیش از پسران است باید بررسی شود که آیا به نفع زنان است یا به ضرر آنان. در جامعه‌ای که طبق قانون، عرف و شرع مرد نان‌آور است و باید نفقه بپردازد اگر ما فرصت‌های شغلی را از مردان گرفته و به زنان بدهیم آیا این موضوع در آینده به نفع یا به ضرر زن است؟ بنابراین ما باید گرفتار اوهام روشنفکری نشویم و در بیان تفکر عظیمی که این عظمت‌ها برای زن ایرانی آفریده است شجاعت داشته باشیم. تفکری که امروز زن ایرانی را به این مقام والا رسانده است با خانواده معنا پیدا می‌کند و زن کانون عواطف خانواده، مربی جامعه و تربیت کننده تمام زنان و مردانی است که جامعه را می‌سازند.
وی تشریح کرد: بنابراین ما در اینجا تمایز و تفاوت بین زن و مرد داریم نه تبعیض و باید فعالیت‌های اجتماعی خود را به نحوی تنظیم کنیم که بتوانیم رسالت اصلی زن را که همان تربیت نسل‌های بعدی است حفظ کنیم. بنابراین نباید در بیان حقیقت خوف داشته باشیم و در مقابل شعار پر سر و صدا ا ما پوچ غرب جا بزنیم. امروز جمع عظیمی از پزشکان متخصص ما را زنان تشکیل می‌دهند و این نتیجه حاکمیت تفکر انقلاب است نه تفکر غربی.
رئیس سازمان بسیج مستضعفین  ادامه داد: زمان طاغوت که جامعه با طرز تفکر غربی اداره می‌شد 80 درصد زنان ایرانی بی‌سواد مطلق بودنداما بعد از انقلاب شاهد حضور زنانی هستیم که بالاترین رتبه‌ها را به دست آوردند. نتیجه تفکر طاغوتی که به اسم آزادی و برابری در جامعه حاکم بود آن انحطاط و عقب افتادگی بود و نتیجه تفکر اسلامی این همه برکات است که باید آنها را قدر بدانیم.
وی در پایان سخنان خود مراسم تحلیف ریاست جمهوری  را نشان دهنده موفقیت روزافزون جمهوری اسلامی برشمرد و حضور پرشمار نمایندگان کشورهای مختلف را تودهنی بزرگی به آمریکا دانست و گفت: صحنه امروز مصر نشانگر اوج رسوایی غرب در مقابل عظمت جمهوری اسلامی ایران است.


خبرگزاری تسنیم