مسئول انتشارات موزه ملی: هدف اصلی ما معرفی آثار ناشناخته است


7004 بازدید

مسئول انتشارات موزه ملی: هدف اصلی ما معرفی آثار ناشناخته است

یوسف حسن زاده مدیر انتشارات موزه ملی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار کرد: واحد انتشارات موزه ملی در نظر دارد تا در کنار هر نمایشگاهی که برگزار می کند آثار مرتبط در زمینه موضوع نمایشگاه را منتشر کند.

وی افزود: در نمایشگاهی که به مناسبت نمایش مجسمه پنه لوپه در ایران داشتیم یک کاتالوگ همسنگ، از نظر علمی توسط پژوهشگران، زیر نظر انتشارات گردآوری و به سه زبان فارسی، ایتالیایی و انگلیسی منتشر شد.

حسن زاده ادامه داد: در کنار نمایشگاهی که در رابطه با فعالیت های باستان شناسی آلمان ها در ایران داشتیم نیز یک کتاب250 صفحه ای پرمحتوا با عنوان «تهران 50 ، گذری برفعالیت های باستان شناسان آلمانی در ایران» انتشار یافت یا در نمایشگاه «تهران کهن شهر من» هم یک کتاب جامع در حوزه فعالیت های باستان شناسانه تهران آماده شد که از کیفیت بالایی برخوردار بود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ما متناسب با وضعیت بودجه کتاب منتشر می کنیم و چون مشکل جدی در تامین بودجه داریم، گاهی کتابها بر اساس پژوهش های متخصصان در موزه ملی تولید می شود اما برای چاپ از انتشارات دیگری کمک میگیریم.

مدیر انتشارات موزه ملی تاکید کرد: تا کنون در یکسال اخیر پنج کتاب، تولید و ساماندهی شده است و در کنار آن بروشورهای دوزبانه به فارسی و انگلیسی در اغلب رویدادها ارائه شده است.

وی درمورد حامیان مالی انتشارات هم گفت: اغلب کارها در انتشارات پژوهشگاه میراث فرهنگی با حمایت های مالی شهرداری تهران چاپ شده و در یک مورد اداره کل میراث فرهنگی استان کردستان هزینه چاپ را متقبل شده است.

حسن زاده گفت: ما در این موزه بیش از چندصدهزار شی حاصل از کاوش های علمی داریم که بخش زیادی از این اشیا نیاز به پژوهش و مطالعه دارند و ما با دعوت از پژوهشگران درون سازمانی و برون سازمانی سعی داریم تا فرهنگ های ناشناخته را به نوبت، کالبد شکافی کنیم و اطلاعات مکتوب حاصل از پژوهش را در قالب کتاب به علاقه مندان ارائه کنیم.


ایرنا