رایانه به جای کتاب در کتابخانه دیجیتالی تگزاس


1516 بازدید

 رایانه به جای کتاب در کتابخانه دیجیتالی تگزاس

 اولین کتابخانه دیجیتالی با عنوان Bibliotech در منطقه بکسار ایالت تگزاس آمریکا به طور رسمی درهای خود را به روی علاقمندان کتابخوانی گشود.

در این کتابخانه بیش از 10هزار عنوان کتاب دیجیتالی یا ای‌بوک/ebook در اختیار مراجعه کنندگان قرار داده شده است که می‌توانند با 600 دستگاه کتابخوان الکترونیکی، 9 لپ تاپ و 40 تبلت عمومی به محتویات کتاب‌هادسترسی پیدا کنند.

«کاتارینا ولاسکوئز» مدیر این کتابخانه می‌گوید مراجعه کننده در کوتاه‌ترین زمان به کتاب مورد دلخواه خود دست می‌یابد که این کار نه از طریق هزاران ردیف از کتاب،بلکه از طریق چند مانیتور شیشه‌ای خلاصه می‌شود.

به گفته کاتارینا قرار است امکانات این کتابخانه به صورت آنلاین نیز در اختیار عموم و به خصوص مردم منطقه و مناطق اطراف قرار گیرد. وی اعتقاد دارد یکی از مهمترین مزایای این نوع کتابخانه‌ها کاهش هزینه‌های مربوط به نگهداری کتاب و حمل و نقل آنهاست که باعث شده در پنج سال گذشته رشد کتابهای دیجیتال افزایش پیدا کند.

این کتابخانه کاملاً دیجیتالی در مساحتی بالغ بر 445 متر مربع ساخته شده و برای ساکنین منطقه بکسار کارت‌های اشتراک صادر شده که می‌توانند با ابزار دیجیتال خود  به کتابهای این کتابخانه از طریق اپلیکیشن مخصوص دسترسی پیدا کنند. 


ایبنا