شهیدی که با شهیدان شیرودی و کشوری ضربات مرگ‌باری به دشمن وارد کرد


1632 بازدید

شهیدی که با شهیدان شیرودی و کشوری ضربات مرگ‌باری به دشمن وارد کرد

شهید حمید کاویانی در تاریخ پنجم مهرماه سال 1337 در کرمانشاه دیده به جهان گشود و دوران تحصیل خود را در همان‌جا سپری کرد.

این شهید بزرگوار پس از فوت پدرش در سن 14 سالگی سرپرستی برادران و خواهران خود را بر عهده گرفت و برای تامین معاش زندگی آنان تلاش‌های فراوانی انجام داد.

وی در سال 54 به عضویت هوانیروز ارتش درآمد و به‌عنوان خلبان، مشغول گذراندن آزمون‌های مربوطه شد و در سال 57 نیز به جمع انقلابیون پیوست.

شهید کاویانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 58 بعد از اخذ گواهی‌نامه پایان دوران خلبانی به کرمانشاه منتقل شد و در پایگاه هوانیروز این شهر فعالیت خود را آغاز کرد.

این شهید والامقام با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به همراه شهیدان شیرودی و کشوری توانست ضربات مرگ‌باری را بر ماشین‌های جنگی دشمن در منطقه غرب وارد سازد و از پیش‌روی آنان در منطقه سرپل‌ذهاب جلوگیری کند.

وی تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی علوم و فنون ادامه داد و آخرین مسئولیتش در خلبانی هلی‌کوپتر کبری در هوانیروی کرمانشاه سپری شد.

سرانجام این شهید بزرگوار در حالی‌که ضربات محکمی را بر دشمن وارد کرد مورد اصابت تیرهای آنان قرار گرفت و در تاریخ 15 بهمن‌ماه سال 61 در منطقه سنندج بر اثر سانحه هوایی و متلاشی شدن بدنش به شهادت رسید و پیکر مطهرش در باغ فردوس شهر کرمانشاه به خاک سپرده شد.

در وصیت‌نامه این شهید بزرگوار آمده است: همانا سعادت در راه خدا شهادت است و شهیدان نزد ذات باری‌تعالی از‌ جایگاه ویژه‌ای برخوردارند.

هم‌رزم این شهید در خاطرات خود آورده است:  صبر و بردباری شهید کاویانی در برابر سختی‌های از ویژگی‌های برجسته وی به‌شمار می‌رفت و گذشت و تواضع او نیز زبان‌زد خاص و عام بود.

همسر این شهید والامقام در خاطرات خود گفته است: شهید کاویانی در زمان قبل از اعزام به منطقه ماموت عراق برای انجام عملیات و وظایف محوله، تمام بدهی‌های خود را پرداخت کرد و با خیالی آسوده به استقبال شهادت در راه خدا گام برداشت.


فارس