عملیات «بنیان مرصوص»؛ پاسخ فلسطینیان به جنایت صهیونیست ها


1743 بازدید

عملیات «بنیان مرصوص»؛ پاسخ فلسطینیان به جنایت صهیونیست ها

سرکوب اعتراض های مردمی در کرانه باختری رود اردن و بمباران شبانه روزی مردم باریکه غزه از طرف صهیونیست ها با واکنش گروه های مبارز و مقاوم فلسطین رو به رو شده است. در این پیوند گروهان های قدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی آغاز عملیات «بنیان مرصوص» را اعلام کرده اند و گردان های عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) هم از عملیات «دهم رمضان» سخن گفته اند.

تارنمای رادیو صدای آلمان نوزدهم تیرماه به نقل از مقام های رژیم صهیونیستی از شلیک 200 فروند موشک از باریکه غزه به سوی مناطق فلسطین اشغالی (1948 میلادی) و در واکنش به جنایت اسراییلی ها خبر داد و نوشت: بارها صدای آژیر هشدار حمله هوایی در «تل آویو» ، مرکز مالی و تجاری اسراییل و همچنین بیت المقدس به صدا در آمده است. 

حتی آن سوتر از تل آویو، «صحرای نقب»، «حیفا» و منطقه «دیمونا» که زرادخانه هسته ای رژیم صهیونیستی را در خود دارد، از برخورد موشک های مقاومت در امان نبودند؛ به گونه ای که هجدهم تیر ماه خبرگزاری فرانسه به نقل از ارتش این رژیم برخورد 2 فروند راکت به فضایی نزدیک به دیمونا را تایید کرد و گفت: سامانه دفاعی موسوم به «گنبد آهنین»، موشک سوم را رهگیری و از برخورد آن جلوگیری کرد.

هم چنین و به گزارش خبرگزاری ها، فرودگاه نظامی «نیفاتیم» 75 کیلومتر دورتر از غزه هدف موشک های فجر و ام-75 گروه های مقاومت فلسطین قرار گرفته است.

شبکه «المیادین» لبنان هجدهم تیر ماه گزارش کرد انفجارهای مهیبی تل آویو را لرزاند و ساکنان این شهر را به فرار به پناهگاه ها وادار کرد. 

تعطیلی مدارس و برخی مراکز دولتی و از کار افتادن وسایل حمل و نقل عمومی مانند قطارها و اتوبوس ها، به هراس مهاجران صهیونیست ساکن در فلسطین اشغالی دامن زد و آنان که نتوانسته اند برای فرار، خود را به فرودگاه برسانند، در پناهگاه ها روزگار می گذرانند.

به گزارش شبکه «العربیه»، مقاومت فلسطین با موشک هایی که برد آنها به یکصد کیلومتر می رسد شهرهای سرزمین اشغال شده ی فلسطین در سال 1948 میلادی (اسراییل) را هدف قرار داده است.

این امر، نشان می دهد گروه های مقاومت که پیش از این هشدار داده بودند در صورت ادامه رفتارهای جنگ طلبانه صهیونیست ها، برد موشک های خود را افزایش می دهند، به گفته ی خود عمل کرده اند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز از شلیک موشک های ضد هوایی مقاومت فلسطین به سوی جنگنده های این رژیم بر فراز باریکه ی غزه خبر داد و گزارش کرد: این نخستین بار است که جنگنده های اسراییلی هدف آتش ضد هوایی مقاومت فلسطین قرار می گیرند.

هدف قرار دادن جنگنده ها در آسمان غزه، امنیت پروازهای خلبان های صهیونیستی در این منطقه را از میان برده است.

استفاده از ضد هوایی و افزایش برد موثر موشک ها و راکت های فلسطینیان افزون بر نمایش اقتدار گروه های مقاومت، بر شکنندگی گنبد آهنین صهیونیست ها مهر تایید زده است.

رژیم صهیونیستی حتی برای کم اثر نشان دادن پاسخ مقاومت، در اعلام شمار زخمی ها و کشته های خود و نیز مکان برخورد موشک ها ملاحظات تبلیغاتی دارد؛ به گونه ای که تارنمای «فلسطین الیوم» به نقل از رسانه های صهیونیستی که از زخمی شدن شمار زیادی از نظامیان این رژیم بر اثر برخورد چند فروند موشک به یک پایگاه نظامی خبر داده بودند، نوشت: این رسانه ها اعلام کردند با توجه به نظارت و سانسور نظامی مقام های اسراییلی، اجازه نیافتند نام این پایگاه نظامی را منتشر کنند.

این تارنما به نقل از شاهدان محلی از جمله راننده عرب یک دستگاه آمبولانس در مناطق اشغالی نوشت: اسراییل شمار کشته های خود را پنهان می کند اما ما جنازه هشت اسراییلی را از زیر یکی از آوارهای ناشی از برخورد موشک های فلسطینی بیرون کشیدیم.

به نوشته فلسطین الیوم «واصف عریقات» کارشناس نظامی و ژنرال بازنشسته لبنانی، گفت: موشک های مقاومت بسیار دقیق تر از آن چه گفته می شود به اهداف خود می رسند اما اسراییل برای حفظ روحیه سربازان و مردم خود میزان تلفات ناشی از پاسخ و واکنش مقاومت فلسطین را پنهان می کند.



**تداوم جنایت صهیونیست ها

بمباران مناطق گوناگون نوار غزه و یورش به کرانه باختری رود اردن مشغله این روزهای صهیونیست ها شده است و مردم فلسطین ماه رمضان امسال سر سفره های افطار خود شاهد تداوم جنایت رژیم اشغالگر قدس هستند.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از نشست شانزدهم تیر ماه خود، آغاز عملیات نظامی گسترده ای با نام «صخره سخت» را کلید زد و فردای آن، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسراییل دستور داده است توان نظامی ارتش برای یورش به غزه افزایش یابد.

ارتش این رژیم همان روز اعلام کرد یک هزار نیروی ذخیره را به خدمت فراخوانده و کابینه هم مجوز فراخواندن 40 هزار سرباز ذخیره را صادر کرده است. 

همچنین سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که یگان های نیروی زمینی این رژیم عملیات نظامی علیه باریکه ی غزه را آغاز و تانک های اسراییلی به سوی این باریکه حرکت کردند.

اشغالگران صهیونیست از بیست و دوم خرداد ماه گذشته روند تازه سرکوب و نقض حقوق بشر در فلسطین را به بهانه ناپدید شدن سه نوجوان یهودی شهرک نشین آغاز و چند روز بعد در پی یافتن جنازه آنان، ماشین کشتار خود را با قدرت بیشتری تجهیز کردند.

ربودن، شکنجه و زنده زنده سوزاندن یک نوجوان فلسطینی، ضرب و جرح دیگر نوجوانان، رد شدن از روی پیکر 2 نوجوان با خودرو و کشتن آنان و... فقط گوشه ای از جنایت هایی است که این روزها صهیونیست ها در فلسطین دنبال می کنند. 

بیش از یک هزار نماینده و مسوول دولتی فلسطینی به بند کشیده شده اند تا طرح مصوب کابینه رژیم صهیونیستی درباره دستگیری، ترور و ویران کردن خانه های فعالان مقاومت پیاده شود.

بخش دیگری از برنامه های اشغالگران، تشدید بمباران باریکه غزه و حمله ی زمینی به این منطقه به بهانه دست داشتن اعضای جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در کشته شدن سه نوجوان یهودی بوده؛ در حالی که از آغاز ماجرا، گروه تروریستی «دولت اسلامی عراق و شام» (داعش) در شبکه های اجتماعی مسوولیت این اقدام را بر عهده گرفتند و حماس اتهام ها علیه خود را رد کرده است. 

در این پیوند «سامی ابوزهری» سخنگوی حماس، پیش تر و در گفت و گو با «فرانس پرس» تاکید کرده بود که « داستان ناپدید و کشته شدن سه شهرک نشین اسراییلی، فقط بر روایتی اسراییلی استوار است و رژیم اشغالگر می کوشد با استناد به این داستان، جنگ گسترده علیه ملت ما، مقاومت و حماس را توجیه کند».

تارنمای «فلسطین الیوم» به تازگی و به نقل از «یووال اشتاینتز» وزیر امور راهبردی رژیم صهیونیستی نوشته است: حمله ها ضد باریکه غزه کوتاه نخواهد بود و در آینده چاره ای جز تسلط کامل بر این باریکه وجود ندارد.

به نوشته تارنمای رادیو «صدای آلمان»، در حالی که «اسراییل تهدید کرده است حمله های خود را تا زمانی که موشکی در غزه باقی مانده باشد، ادامه خواهد داد»، سخنگوی کاخ سفید، در پشتیبانی از این حمله ها گفته است: « ما ادامه شلیک موشک از طرف سازمان های تروریستی در غزه به داخل اسراییل را محکوم می کنیم؛ حملاتی که به عمد غیرنظامیان را هدف قرار می دهد.

به گفته سخنگوی کاخ سفید « هیچ کشوری نمی تواند شلیک موشک به سوی غیر نظامیان را تحمل کند و حق اسراییل است در برابر این حملات از خود دفاع کند».

جنایت صهیونیست ها علیه مردم بی دفاع باریکه ی غزه در حالی وارد چهارمین روز خود می شود که سازمان های منطقه ای و بین المللی مانند اتحادیه عرب و شورای امنیت سازمان ملل برای جلوگیری از تجاوز اشغالگران به فلسطین، اقدام عملی نکرده و تنها به صدور بیانیه و ابراز نگرانی از تشدید اوضاع اکتفا کرده اند.

** سخن پایانی 

رخدادهای خونین چند روز گذشته در باریکه ی غزه این واقعیت را نشان می دهد که رژیم صهیونیستی با سوء استفاده از انحراف افکار عمومی به سوی تحرکات گروه های تکفیری - تروریستی در خاورمیانه به ویژه عراق و سوریه و نیز همزمان با مرحله ی نهایی جام جهانی فوتبال، بهانه ای خودساخته برای یورش به مردمی یافته که سال ها زیر فشار تحریم و بمباران، قد خم نکرده اند.

به نظر می رسد صهیونیست ها بی توجه به درس های عبرت آموز شکست های خود در نبردهای 22 روزه و هشت روزه (سال های 1386 و 1391) و پیش از آن نبرد 33 روزه لبنان (1385) باز هم به حرکتی کور دست زده اند تا بلکه بتوانند بحران های داخلی و شکست های منطقه ای خود را پنهان و فرافکنی کنند و مانع تداوم دستاوردهای مثبت و مفید توافق مهم میان گروه های فلسطینی از جمله فتح و حماس شوند.

در این میان، آن چه روشن است این نکته است که سطح و میزان پایداری گروه های مقاومت فلسطین در برابر هجوم اشغالگران نه فقط پس از سال ها محاصره کم نشده بلکه آنها برای دفاع از خود دست روی دست نگذاشته اند و به واکنش و اقدام عملی دست زده اند. 

از سوی دیگر، خون بی گناهان فلسطینی به رسوایی رژیم صهیونیستی و هم پیمانان غربی آن که مدعی دفاع از حقوق بشرند، می انجامد و روی برخی رهبران عرب را که سکوت کرده اند یا دست یاری به دشمن شماره یک امنیت خاورمیانه داده اند، سیاه خواهد کرد.


جماران