روایت غزل تاجبخش از عزیمت فرزندش به جبهه/ شبهای شعر 32 ساله شد


1721 بازدید

روایت غزل تاجبخش از عزیمت فرزندش به جبهه/ شبهای شعر 32 ساله شد

غزل تاجبخش در حال گردآوری مجموعه یادداشت‌هایی است که در راستای شب‌های شعر سی و دو ساله در منزلش نوشته شده، این شب‌های شعر از زمان جنگ تحمیلی آغاز شد که فرزند این شاعر نیز به مانند دیگر رزمندگان عازم جبهه شده بود.
 
غزل تاجبخش شاعر در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره عزیمت فرزندش به جبهه اظهار داشت: در حال حاضر یادداشت‌هایی که در راستای شب‌های شعر برگزار شده از سال 62 در منزل ما بوده را تالیف و در حال گردآوری هستم؛ اما دلیل تشکیل این شب‌های شعر دلتنگی‌هایی بود که مصادف با جنگ تحمیلی بود، از این رو تصمیم‌ گرفتیم با جلسات شعر ناراحتی‌ها را جبران کنیم.
این شاعر بیان کرد: دکتر سجادی در آن دوران رئیس جلسه و حمید عاملی برگزار کننده جلسات بودند و دوستان مرتب به جلسات می‌آمدند. این جلسات در آخرین یکشنبه هر ماه برگزار می‌شود.
تاجبخش به این گعده‌ها اشاره و تصریح کرد: مهر ماه امسال جلسات شعر خوانی در منزل من وارد سی و دومین سال خود می‌شود؛ بچه شعر من 32 شد، زمانی این گعده‌ها شروع شد که در سال 1360 جنگ بیداد می‌کرد، حرفش را می‌زنم حالم منقلب می‌شود، لحظه‌ای نبود که موشکی در کنار منزل و یا در محله ما اصابت نکند و دل‌ها به لرزه نیوفتد، اکثر خانواده‌ها فرزاندانشان را عازم  جبهه کرده بودند، تمام خانواده‌ها درگیر مسئله‌ای بنام جنگ بودند که ناخواسته بر ملت ما فرود آمده بود.
تاجبخش ادامه داد: شاید پس از 32 سال انسان آسان بگوید «جنگ»، اما از دل مادرها در آن دوران باید پرسید که جنگ چه بود؟
به گفته وی، یکی از آن مادرها من بودم، که شاید ناقابل‌ترین آنها هستم، ‌پسرم "حسین" پس از آنکه که یک‌دوره کوتاه سربازی را در لشگرک گذراند عازم جبهه شد. در طی دو سال در جبهه راننده آمبولانس بود، محل فعالیتش جبهه سومار بود، در این مدت حتی بارها و بارها در بیمارستان ارتش به واسطه مجروحیت بستری شد، موج انفجار چند بار حسین را مجروح کرده بود که منجر به بستری شدنش شد؛ در همین روزها برادرزاده‌ام "احمد تاجبخش" در جبهه فاو بود که به شهادت رسید.
وی در پایان با اشاره به اینکه این جلسات به واسطه آن روزها و یادگاری از 32 سال پیش است گفت: از علاقه مندان به شعر دعوت می‌کنم در این جلسات حضور یابند.


فارس