قدرت نظامی حماس لرزه بر اندام اسرائیل انداخته است


1689 بازدید

قدرت نظامی حماس لرزه بر اندام اسرائیل انداخته است

"سلاح روز قیامت" اصطلاحی نظامی که از مدت ها پیش در اسرائیل به کار برده می شود و به قدرت طرف هایی اشاره دارد که با اسرائیل در حال نبرد هستند و سلاح هایی پیشرفته و خطرناک در اختیار دارند که می تواند برای اسرائیلی ها خطرآفرین باشد، این سلاح جدید که در صورت آغاز هر نبردی علیه غزه حماس آن را به کار خواهد گرفت، بیش از هر چیزی اسرائیل را نگران کرده است، این همان سلاح استراتژیکی است که حماس از آن بهره مند است و آن را برای نبرد بزرگ با اسرائیل ذخیره کرده است.

تحلیلگران صهیونیستی شامگاه دیروز جمعه از طریق تحلیل و بررسی اظهارات سخنگوی گردان های قسام در تلاش برای درک مفهوم و محتوای این سخنان بودند، تمامی این تحلیلگران اصطلاح "سلاح روز قیامت" را در تحلیلات خود به کار برده اند که منظور همان سلاح حماس است.

"الون دیوید"و"تسفی یحزیکلی"دوتحلیلگر نظامی صهیونیستی در گفتگو با تلویزیون رژیم صهیونیستی عنوان کردند که اظهارات سخنگوی قسام از میزان آمادگی حماس و تمایل آن به ورود به نبردی با اسرائیل حکایت دارد که روال عادی زندگی در بیشتر شهرهای صهیونیستی را مختل کرده و این رژیم را وادار به اعلام حالت فوق العاده نماید.

کارشناسان صهیونیستی در این تحلیل خود به سخنان دکتر محمود زهار، عضو دفتر سیاسی حماس و از رهبران نظامی بارز این جنبش اشاره دارند که گفته حماس موشک هایی در اختیار دارد که می تواند با آن سراسر اراضی اشغالی را هدف قرار دهد.

دیوید افزود: آنچه ما در غزه شاهد هستیم و ادامه حملات موشکی حماس علیه اراضی اشغالی ما را صرفا در مقابل یک تحلیل قرار می دهد و آن اینکه حماس درصدد نبردی دیگر است تا قدرت و توان خود را برای اسرائیلی ها و تمامی جهانیان به معرض نمایش بگذارد.

وی تاکید کرد که تشدید اوضاع و درگیری ها به شیوه کنونی می تواند به تدریج زمینه ساز نبردی بزرگ در آینده نزدیک باشد و اسرائیل به سبب ترس و وحشتی که از سلاح استراتژیک حماس دارد، با شرایطی سخت و پیچیده مواجه خواهد بود.

روزنامه عبری زبان معاریو پریروز در سرمقاله خود در واکنش به اظهارات سخنگوی قسام نوشت: تهدیدات قسام بیانگر پیشرفت این گردان هاست که تمامی این پیشرفت ها به فعالیت های گسترده مروان عیسی، فرمانده جدید قسام و جانشین شهید احمد جعبری باز می گردد.

این روزنامه افزود:"محمد ضیف"فرمانده کل قسام نیز همچنان با مهارت و تبحر خاص خود فرماندهان نظامی قسام را به سمت پیشرفت های نظامی بیشتر هدایت می کند. این روزنامه به خودکفایی حماس در ساخت موشک اشاره و تاکید کرد که این جنبش اکنون صدها موشک در اختیار دارد که می تواند با آن قلب تل آویو را به لرزه درآورد، زیرا در صورت آغاز هر نبردی علیه غزه تل آویو در معرض حملات موشکی حماس قرار خواهد داشت.

این روزنامه همچنین اشاره کرد که حماس تجهیزات نظامی دیگری در اختیار دارد که تمامی شهرک های صهیونیست نشین مجاور باریکه غزه را در تیررس خود دارد و علاوه بر این از تونل های دفاعی و هجومی زیادی و انبارهای ذخیره سلاح و موشک در زیر زمین نیز برخوردار است.

از سوی دیگر، روزنامه یدیعوت آهارونوت نیز شامگاه روز جمعه نوشت:اسرائیل و حماس تمایلی به تشدید درگیری ها و جنگی دوباره ندارند و سازمان های امنیتی اسرائیل شدیدا از توان نظامی حماس در باریکه غزه هراسان هستند.

این روزنامه اظهار داشت که حماس از زمان نبرد سجیل در حال تقویت توان نظامی خود از طریق ساخت موشک های دور برد است که می تواند با این موشک ها منطقه گوش دان در تل آویو و دیگر شهرهای صهیونیستی را نیز هدف قرار دهد. همچنین حماس پیشرفت های چشمگیری نیز در عملیات حفر تونل های زیرزمینی داشته است که این مساله را می توان از طریق تونل کشف شده در داخل منطقه عین الثالثه در سال گذشته به وضوح دریافت.

روزنامه مذکور در ادامه افزود: کاملا مسلم است که حماس در نبردهای آتی از توان و قدرتی بالا و به مراتب بیشتر از نبردهای قبلی برخوردار خواهد بود. شاید تحلیل های و برآورد صهیونیست ها در این خصوص برگرفته از داده های اطلاعاتی باشد، به ویژه اینکه گردان های قسام روز گذشته در پایگاه اینترنتی خود تصویری از یک مبارز فلسطینی قرار داده که یک موشک بر دوش دارد و پشت سر او هم یک موشک انداز قرار دارد و آتش همه جا را فراگرفته و در زیر این تصویر هم به دو زبان عربی و عبری نوشته شده است" تمامی شهرهای صهیونیستی به غزه نزدیک هستند" که منظور این است که تمامی شهرهای اسرائیلی در تیررس موشک های قسام قرار دارند.


قدسنا