بعد از مهمان صخره‌ها، «سایه تاک» در راه است


1553 بازدید

بعد از مهمان صخره‌ها، «سایه تاک» در راه است

مهمان صخره‌ها، کتابی که شامل خاطرات سرهنگ خلبان محمد غلامحسینی در عملیات والفجر 2 است، پس از انتشار از سوی انتشارات سوره مهر با استقبال زیادی از سوی خوانندگان مواجه شد.

این کتاب که به چاپ سوم رسیده و همراه با سی دی توزیع شده است، این کتابی است که زندگی کامل یک خلبان ایرانی را پیش روی ما می‌گشاید.

 راحله صبوری، نویسنده کتاب مهمان صخره‌ها از بازنویسی نهایی کتاب «سایه تاک» خبر داد و گفت: این کتاب، زندگی نامه رحیم افشاری، نیروی تیپ 55 هوابرد شیراز است که از کودکی تا پایان جنگ و زمان بازنشستگی ایشان را شامل می‌شود.

 صبوری با بیان اینکه روند نگارش این کتاب هم بر اساس گفت و گو و تاریخ شفاهی شکل گرفته، تاکید کرد: زندگی رزمندگان دفاع مقدس سرشار از فراز و فرودهای عاطفی بوده است و در عین حال که در جبهه‌های نبرد بوده‌اند، مسائل زندگی خانوادگی خودشان را هم داشته‌اند که گاهی این روابط عاطفی برایشان کشمکش‌هایی ایجاد می‌کرده است.

 وی درباره ویژگی این کتاب گفت: «سایه تاک» بیشتر حول و حوش عقب نشینی تیپ 55 هوابرد ارتش در عملیات مرصاد است و اینکه چطور رزمنده‌های ما به طرز معجزه آسایی از دست عراقی‌ها فرار می‌کنند تا به اسارت درنیایند. در عین حال، این کتاب شامل خاطراتی از زندگی عاطفی این راوی هم می‌شود که برای مخاطب جذابیت‌های خاصی دارد.

 صبوری با تاکید بر اینکه کتاب‌هایی که توسط انتشارات سوره مهر حوزه هنری منتشر می‌شوند می‌توانند جایگاه خودشان را در جامعه پیدا کنند، گفت: به چاپ‌های متعدد رسیدن کتاب‌های دفاع مقدس منتشر شده توسط سوره مهر نشان می‌دهد که این کتاب‌ها از کیفیت خوبی برخوردار بوده‌اند و آن طور که باید و شاید به جامعه معرفی شده‌اند.

 این نویسنده در پایان با اشاره به اینکه نگارش هر کتاب مجموعه خاطره بیش از دو سال طول می‌کشد، اشاره کرد: از انتشار کتاب‌هایم توسط انتشارات سوره مهر استقبال می‌کنم اما با توجه به سختی‌هایی که نگارش این خاطرات به صورت دقیق و در عین حال جذاب دارد، به نظرم می‌رسد اگر کسانی که این خاطرات را می نویسند، به عنوان نویسنده شناخته شوند و نه اینکه صرفا به عنوان خاطره نگار محسوب شوند، انگیزه بیشتری برای نویسندگان ایجاد می‌شود و کتاب‌های بیشتر و بهتری را در زمینه گردآوری خاطرات رزمندگان دفاع مقدس شاهد خواهیم بود.


رسا