کتابخانه مرکز مطالعات فلسطین حدود 8 هزار کتاب دارد


2199 بازدید

کتابخانه مرکز مطالعات فلسطین حدود 8 هزار کتاب دارد

مرکز مطالعات فلسطین مصوب قانون حمایت از انقلاب اسلامی و فلسطین در مجلس شورای اسلامی در سال 1369 تشکیل شد. این کمیته طبق قانون 8 ماده‌ای وظایفی را بر عهده‌ دارد که وزارتخانه‌های مختلف از جمله وزارت امور خارجه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت مامور اجرای آن ها هستند. این مرکز از سال 69 فعالیت‌های متعددی داشته اما در سال 1377 مشخصا اقدام به تاسیس «مرکز مطالعات فلسطین» کرد. 

این مرکز علمی و پژوهشی، حمایت از عرصه تحقیق و پژوهش در ایران درباره فلسطین را وظیفه خود می‌داند و از این‌گونه پژوهش‌ها، حمایت و پشتیبانی لازم را به عمل می‌‌آورد. مرکز مطالعات فلسطین در کنار کارهای مطالعاتی و پژوهشی خود، از اشخاص حقیقی و حقوقی این حوزه نیز حمایت‌ می‌کند. 

هم‌اکنون، علیرضا سلطان شاهی، دبیر کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین است و مسوولیت مرکز مطالعات فلسطین را بر عهده دارد. 

در کتابخانه تخصصی این مرکز، اغلب کتاب‌های موجود به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی هستند که بخش زیادی از آن‌ها از نمایشگاه‌های داخلی تهیه و بخش کوچکی نیز از خارج از کشور تهیه شده است. اغلب این کتاب‌ها حول موضوع فلسطین، صهیونیسم، اسرائیل، یهود، لبنان، قدس و فراماسونری هستند و در مجموع حدود 8 هزار عنوان کتاب را شامل می‌شود.

نمودار منابع کتابخانه مرکز مطالعات فلسطین را در زیر مشاهده ‌کنید.

 

 


2862 عنوان کتاب درباره فلسطین به زبان فارسی در کتابخانه مرکز مطالعات فلسطین وجود دارد که در ادامه می‌توانید جدول کامل را ببینید.


ایبنا