24 اسفند 1391
شروع درس حوزه و اقدامات طلاب
به : 312 تاریخ 23/7/54
از : 21 ه شماره : 4234/21 ه
بین روزهاى یکشنبه و دوشنبه 20/7 و 21/7/54 کلیه دروس حوزه اعم از سطح و خارج شروع شده و مراجع و اساتید در مسجد اعظم و صحن مطهر و مسجد امام مشغول تدریس گردیدند. در سال تحصیلى جارى بعلت اینکه مدارس فیضیه و دارالشفاء بسته است طلاب مدارس مذکور به مدرسه خان میآیند و اجتماع میکنند و چون تعداد آنان زیاد و مدرسه کوچک است لذا پر از جمعیت شده و عدهاى از آنان نیز در بیرون مدرسه و در کنار خیابان اجتماع میکنند بطوریکه پیادهرو خیابان اشغال میشود.
نظریه شنبه ـ عدهاى از طلبهها عمدا بمدرسه خان میآیند و در کنار پیادهرو خیابان میایستند و طلبههاى دیگر را هم تشویق میکنند که در خیابان اجتماع کرده و تظاهر کنند که در اثر بسته بودن مدرسه فیضیه محل براى تحصیل و سکونت ندارند و قضیه بشکلى شده که جلب توجه عابرین را میکند و هر فردى از آنها علت شلوغى را سئوال میکند میگویند دولت مدرسه فیضیه را که خانه ما بوده گرفته و تحویل نمیدهد لذا ما جا نداریم.
نظریه یکشنبه ـ مفاد گزارش و نظریه شنبه صحیح و مورد تأیید است. چون محل اجتماع طلاب بشکلى که بعرض رسیده در مرکز حساس شهر و در معرض دید کلیه زواریست که بقم تردد مینمایند لذا تشکیل اینگونه اجتماعات و عنوان این مطالب از نظر قضاوت مردم بمصلحت نمیباشد.
علیهذا مقرر فرمایند با توجه به نامه شماره 3756/21-30/6/54 این ساواک نسبت به تعیین تکلیف مدارس مذکور بمنظور جلوگیرى از هر نوع اتفاق احتمالى آینده تسریع فرمایند. شراره
نظریه دوشنبه ـ
بنظر میرسد چنانچه مدرسه فیضیه و دارالشفاء با تعیین ضوابط ویژهاى تحویل داده شود از نظر افکار عمومى و جلوگیرى از شایعات و تشنجات احتمالى آینده بمصلحت خواهد بود. پارسا
نظریه سه شنبه : با توجه بشروع درس طلاب و بلاتکلیفى ساکنین سابق مدارس فیضیه و دارالشفا مقرر فرمایند نسبت باداره دو مدرسه فوق نظریه بدهند تا از بروز هر گونه ناامنى جلوگیرى شده باشد.
از : 21 ه شماره : 4234/21 ه
بین روزهاى یکشنبه و دوشنبه 20/7 و 21/7/54 کلیه دروس حوزه اعم از سطح و خارج شروع شده و مراجع و اساتید در مسجد اعظم و صحن مطهر و مسجد امام مشغول تدریس گردیدند. در سال تحصیلى جارى بعلت اینکه مدارس فیضیه و دارالشفاء بسته است طلاب مدارس مذکور به مدرسه خان میآیند و اجتماع میکنند و چون تعداد آنان زیاد و مدرسه کوچک است لذا پر از جمعیت شده و عدهاى از آنان نیز در بیرون مدرسه و در کنار خیابان اجتماع میکنند بطوریکه پیادهرو خیابان اشغال میشود.
نظریه شنبه ـ عدهاى از طلبهها عمدا بمدرسه خان میآیند و در کنار پیادهرو خیابان میایستند و طلبههاى دیگر را هم تشویق میکنند که در خیابان اجتماع کرده و تظاهر کنند که در اثر بسته بودن مدرسه فیضیه محل براى تحصیل و سکونت ندارند و قضیه بشکلى شده که جلب توجه عابرین را میکند و هر فردى از آنها علت شلوغى را سئوال میکند میگویند دولت مدرسه فیضیه را که خانه ما بوده گرفته و تحویل نمیدهد لذا ما جا نداریم.
نظریه یکشنبه ـ مفاد گزارش و نظریه شنبه صحیح و مورد تأیید است. چون محل اجتماع طلاب بشکلى که بعرض رسیده در مرکز حساس شهر و در معرض دید کلیه زواریست که بقم تردد مینمایند لذا تشکیل اینگونه اجتماعات و عنوان این مطالب از نظر قضاوت مردم بمصلحت نمیباشد.
علیهذا مقرر فرمایند با توجه به نامه شماره 3756/21-30/6/54 این ساواک نسبت به تعیین تکلیف مدارس مذکور بمنظور جلوگیرى از هر نوع اتفاق احتمالى آینده تسریع فرمایند. شراره
نظریه دوشنبه ـ
بنظر میرسد چنانچه مدرسه فیضیه و دارالشفاء با تعیین ضوابط ویژهاى تحویل داده شود از نظر افکار عمومى و جلوگیرى از شایعات و تشنجات احتمالى آینده بمصلحت خواهد بود. پارسا
نظریه سه شنبه : با توجه بشروع درس طلاب و بلاتکلیفى ساکنین سابق مدارس فیضیه و دارالشفا مقرر فرمایند نسبت باداره دو مدرسه فوق نظریه بدهند تا از بروز هر گونه ناامنى جلوگیرى شده باشد.