21 اسفند 1400

تصاویر منتشر نشده از آیت‌الله خادمی


آیت‌اللّه‌ حسین خادمى سال ۱۲۸۰ شمسی در شهر اصفهان به دنیا آمد. او پس از خواند ن دروس ابتدایی حوزه، برای ادامه تحصیلات حوزوی عازم نجف شد. اما ایشان برای همیشه در نجف نماند و ترجیح داد به اصفهان بازگشته و به مقابله با اقدامات رضاشاه برای نابودی دین پرداخت.

آیت‌اللّه‌ خادمى در مقطعى از تاریخ به اصفهان بازگشت که استبداد رضاخانى با همه توان خود کمر به دین زدایى بسته بود. ایشان در این برهه در مقابل اقدامات رضا خان قد بر افراشت و به تغییر لباس و متحد الشکل کردن لباس مردان، کشف حجاب بانوان و جلوگیرى از برگزارى مراسم عزادارى حضرت سید الشهداء (ع) اعتراض نمود. این اعتراضات باعث شد تا حکومت رضا خانى تضییقاتى را علیه ایشان تدارک بیند. مدتى منزل او را تحت نظر قرار دادند به طورى که خروج وى از خانه ممکن نبود. در آن ایام که روحانیون فقط با شرایط و قوانین رضاخانى مى‌توانستند از لباس روحانیت استفاده کنند با وجود همراه داشتن اجازه اجتهاد از سوى علماى نجف، با ملبس شدن او به لباس روحانیت مخالفت شد. 


مبارزات آیت‌الله خادمی در دوران محمدرضاشاه نیز ادامه داشت و ایشان در ایام پیش و پس از کودتای ۲۸ مرداد نیز همکاری و روابط حسنه‌ای با آیت‌الله کاشانی و فداییان اسلام داشت. 

موسسه به مناسبت سی‌و‌هفتمین سالگرد فوت این عالم انقلابی، شش تصویر منتشرنشده از آیت‌الله خادمی را منتشر می‌کند.


تصاویر منتشر نشده از آیت‌الله خادمی


آیت‌الله خادمی و شهید صیاد شیرازی

آیت‌الله خادمی در کنار آیت‌الله شهید قاضی طباطبایی، آیت‌الله شهید شمس آبادی و آیت‌الله کاظم شریعتمداری