08 مرداد 1403

محروم‌ کردن اهالی شمیران از آب یک چشمه


تاریخ سند: ۲۷ مهر ۱۳۵۱

 

خیلی محرمانه

موضوع: نیک‌پی شهردار تهران

در کاظم‌آباد شمیران چشمه آبی که مورد استفاده عموم قرار می‌گرفته اخیراً به دستور نیک‌پی شهردار پایتخت روی آن را پوشانیده و آب این چشمه به وسیله نهری که با سیمان‌‌های شهرداری و سنگ دال‌های بدون مارک ایجاد گردیده به باغ اعزاز پدرِ نیک‌پی سرازیر گشته است؛ در نتیجه اهالی کاظم‌آباد که سالیان متمادی از آب چشمه مزبور استفاده می‌نمودند اکنون از آن محروم گشته‌اند. ضمناً فاصله چشمه مزبور تا باغ پدر شهردار حدود یک کیلومتر بوده که گفته می‌شود مبلغ یک میلیون تومان از بودجه شهرداری صرف امور شخصی شهردار شده است. ضمناً ایجاد نهر مورد بحث به وسیله مأموران اداره امانی شهرداری صورت گرفته است.

نظریه شنبه: طبق روش جاری سنگ‌هایی که شهرداری از آن استفاده می‌نماید به نام سنگ‌های دال معروف بوده که دارای شماره، تاریخ و سایر مشخصات دیگر می‌باشد که از روی آنها می‌توان به چگونگی استفاده از آن پی برد و معمولاً این نوع سنگ‌ها که به شکل مستطیل می‌باشد برای پل‌ها و روی نهرها و فاضلاب‌ها و جوی‌های سرپوشیده به کار می‌رود. لکن سنگ‌هایی که در ساختمان نهر مورد بحث به کار رفته و فاقد شماره و تاریخ بوده و به همین لحاظ و به منظور عدم دید مردم، روی سنگ‌های مزبور را از ابتدای چشمه تا باغ پدر شهردار با خاک پوشانیده‌اند و این امر خود حاکی از غیرقانونی بودن این کار می‌باشد.

نظریه سه‌شنبه: با توجه به اینکه نظریات شنبه معمولاً مستدل و مقرون به حقیقت می‌باشد لذا موضوع فوق و نظریه مربوط به آن نیز در خور توجه و رسیدگی می‌باشد. بدیهی است به منظور پی بردن به کم و کیف موضوع شایسته است از طرق مقتضی نیز تحقیقاتی صورت گیرد.

 

 

برای مطالعه اسناد بیشتر درباره غلامرضا نیک‌پی به اینجا مراجعه فرمایید.


محروم‌ کردن اهالی شمیران از آب یک چشمه
غلامرضا نیک‌پی در کنار پدرش عزیزالله نیک‌پی(اعزازالدوله)